nedjelja, 7. travnja 2013.

Štambiljani keksi



Zaljubila sam se u štambilj (pečat) čim sam ga prvi put vidjela na netu .. i nije prošlo dugo vremena- pečat je bio moj!
 :) Sve pohvale za ljude iz LumenShopa- em imaju divne stvarčice, em su odmah spakirali i poslali moj pečat :)

Kako sam nedavno dobila veće količine javorovog sirupa i već neko vrijeme planiram napraviti keksiće sa njima- bila je ovo idealna prilika- napraviti štambiljane zdrave kekse :) E sad- koliko su baš ful zdravi- iskreno- upitna stavka- ali barem su djelimično napravljeni od integralnog brašna i bijeli šećer je zamjenjen smeđim... barem nešto :)

Da ne duljim- recept je tu:)

220 gr bijelog mekog brašna
200 gr integralnog pšeničnog brašna
170 gr masti
120 gr šećera
3 žumanjca
4 jušne žlice javorovog sirupa
120 gr fino mljevenih badema
2 jušne žlice kefira

Pomješati brašna, dodati im bademe i šećer i opet sve pomješati. Napraviti jamicu u sredini i dodati mast, žumanjke, javorov sirup i kefir. Umjesiti tijesto. Trebate dobiti sjajnu kuglu tijesta koja se ne lijepi za ruke i nije pregnjecava niti prebrašnjava; kompaktnu kuglu tijesta. Zamotajte je u prozirnu foliju i ostavite barem sat vremena u hladnjaku da se tijesto odmori.

Od odmorenog tijesta otkidajte komadiće teške cca 20ak grama te ih oblikujte u kuglicu. Kuglice poslažite na pek papir te ih preko prozirne folije pečatom spljoštite. Pazite da kuglice budu dovoljno udaljene jedna od druge da se keksi ne spoje.
Ja na jednu tepsiju poslažem 12 komada keksića. Stavite keksiće peći u prethodno zagrijanu peć (180°C) i pecite ih 10-12 min- ovisno o jačini vaše peći. Izvadite ih iz peći i ostavite na tepsiji da se ohlade. Ohlađene pospremite u limenu kutiju.

Od ove smjese dobijem otprilike 36 komada keksića.
I da- možete ih napraviti od običnog bijelog brašna, možete od pirova brašna, kefir zamjenite punom žlicom vrhnja; javorov sirup možete zamjeniti medom i mast možete zamjeniti maslacem. :)

Guštajte u grickanju!

3 komentara :

  1. znaš da i ja imam ovakav pečatić,samo onaj na masline. još ga nažalost nisam isprobala

    OdgovoriIzbriši
  2. Bi li se ovo moglo raditi sa kalupčićima od paprenjaka možda ????
    Imam ih već godinama, a paprenjake baš ne radim....
    pali mi na pamet kada sam vidila ove tvoje keksiće ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Može naravno!! i ja sam mislila idući put napravit duplu dozu i jedne sa kalupima od paprenjaka ištambiljat, a jedne ovako ;)

      Izbriši